Co należy rozumieć pod pojęciem „Business English”? Czym jest angielski biznesowy?
Jednym z warunków koniecznych, aby móc piąć się po szczeblach kariery w wielu firmach i korporacjach, jest dobra znajomość „Business English”, czyli angielskiego biznesowego. Termin ten brzmi tajemniczo, ale w gruncie rzeczy jest to ogólny język angielski z poszerzonym słownictwem z zakresu języka biznesowego. Dzięki znajomości biznesowych terminów, pojęć i sformułowań można płynnie porozumiewać się na płaszczyźnie działalności zawodowej z przedstawicielami zagranicznych firm.
Czym różni się angielski biznesowy od zwykłego angielskiego?
Na kursie Business English będziesz uczyć się ogólnego języka angielskiego z mocno rozbudowanym słownictwem dotyczącym między innymi: handlu, finansów, gospodarki, sprzedaży, zarządzania zasobami ludzkimi czy marketingu. Język biznesowy charakteryzuje się większą formalnością. Jest to bardziej oficjalny sposób komunikowania się niż zwykły język angielski używany na co dzień do porozumiewania się z rodziną czy przyjaciółmi. Duży nacisk kładziemy również na umiejętność zaprezentowania kompetencji miękkich, czyli tzw. soft skills, dzięki którym bez trudu odnajdziesz się we wszystkich sytuacjach zawodowych i prywatnych.
Dlaczego warto uczyć się angielskiego biznesowego?
Business English to narzędzie potrzebne wszystkim pracownikom międzynarodowych koncernów, ale także osobom zatrudnionym w firmach współpracujących z zagranicznymi przedsiębiorcami. Dzięki znajomości języka biznesowego będziesz czuć się swobodnie w swojej pracy. Bez problemu przygotujesz prezentacje, poprowadzisz negocjacje, napiszesz maile, przeprowadzisz ważne rozmowy telefoniczne i porozumiesz się ze wszystkimi współpracownikami niezależnie od miejsca ich pochodzenia.
Gruntowne poznanie angielskiego języka biznesowego otwiera drzwi do kariery, umożliwiając pięcie się wyżej w hierarchii firmy. Business English może przydać się też poza biurem, gdy np. będziemy chcieli załatwić coś w urzędach lub instytucjach w innych krajach.